Statistieken veranderen

Er komen steeds vaker websites die niet veel page-refreshes vergen. Mensen turen lang naar een scherm, waar middels ajax steeeds nieuwe content op verschijnt, of waar relatief lange filmpjes op te zien zijn.

More and more you will find websites that does not require a page refresh. People staren very long too one screen, where content is refreshed by Ajax technologie, or where relatively long movies are shown.

Volgens Nielsen // Netratings (kijk en luisteronderzoek van het internet) gaat het
bij het meten van sitestatistieken niet meer om unieke bezoekers of
pageviews, maar om het totaal aantal minuten op de site.

According to Nielsen // Netratings (research on viewing behavoiour on internet) measurement of site statistics is not about unique visitors or pageviews anymore, but it is all about the total minutes spent on the site.

YouTube visitors spend more time per page than
MySpace because they are primarily watching videos, requiring fewer
page refreshes. While MySpace may be able to serve more ads because of
its number of page refreshes, the time spent ratio is an important
comparison of audience engagement on the two sites.

bron / source: http://www.nielsen-netratings.com/pr/pr_070710.pdf