Spoedcursus e-mail marketing

Regels:

  1. Mail alleen mensen die zich bewijsbaar hebben aangemeld, vertel boven de header waarom je ze mailt (u heeft zich aangemeld bij…_en geef ze in elke mail een eenvoudige afmeldmogelijkheid.
  2. HTML 3 (back to basic) zonder style tags, zonder stylesheets. (webmail zoals hotmail filtert css er uit, webmail zoals chello-webmail haalt ALLE style-tags eruit, je mail valt uit elkaar)
  3. Niks in de body tag zetten, Wordt er in webmail allemaal uitgehaald. wil je toch een bgcolor of afbeelding, maak dan eerst een table met width en evt. height =100%
  4. Inline Styletags (in bijv. table, td, div, of font tags) alleen gebruiken voor finetuning van de opmaak (margins / paddings) niet voor borders (maak maar een <td> van 1 px met een bgcolor) en niet voor backgroundimages.
  5. Styletags in de tag altijd vergezellen van ouderwetsere alternatieven, voor als de styletag er uit wordt gefilterd, dus bijv font color=”#000″ face”arial” size=”1″ style=”font-size:10px;”
  6. Afbeeldingen voorzien van een alt-tag, en de header voorzien van een link naar de webversie.
  7. Linkjes in de tekst voorzien van <u> tags en <font> tags binnen de <a href> tags. anders styled hotmail de linkjes naar zijn eigen format (klein en donkerblauw, en niet onderstreept).
  8. Voorzie de plaintext (in je multipart e-mail) versie van korte bondige tekst met een link naar een zo mogelijke gepersonaliseerde webversie.
  9. Valideer op HTML4.01. anders kom je niet door de spamfilters, validator.w3.org.
  10. Vermijdt cijfers en uitroeptekens in subject of afzender, anders kom je niet door de spamfilters.
  11. breedte 500 px, max 600px,
    • mag 600 px zijn als je aan de rechterzijde geen main content plaatst, en als je weet dat je doelgroep
      • -niet al te veel webmail bevat
      • -technologisch vooruitloopt (brede beeldschermen)
  12. Alleen rollovers die pers