Spoedcursus e-mail marketing
Regels:
- Mail alleen mensen die zich bewijsbaar hebben aangemeld, vertel boven de header waarom je ze mailt (u heeft zich aangemeld bij…_en geef ze in elke mail een eenvoudige afmeldmogelijkheid.
- HTML 3 (back to basic) zonder style tags, zonder stylesheets. (webmail zoals hotmail filtert css er uit, webmail zoals chello-webmail haalt ALLE style-tags eruit, je mail valt uit elkaar)
- Niks in de body tag zetten, Wordt er in webmail allemaal uitgehaald. wil je toch een bgcolor of afbeelding, maak dan eerst een table met width en evt. height =100%
- Inline Styletags (in bijv. table, td, div, of font tags) alleen gebruiken voor finetuning van de opmaak (margins / paddings) niet voor borders (maak maar een <td> van 1 px met een bgcolor) en niet voor backgroundimages.
- Styletags in de tag altijd vergezellen van ouderwetsere alternatieven, voor als de styletag er uit wordt gefilterd, dus bijv font color=”#000″ face”arial” size=”1″ style=”font-size:10px;”
- Afbeeldingen voorzien van een alt-tag, en de header voorzien van een link naar de webversie.
- Linkjes in de tekst voorzien van <u> tags en <font> tags binnen de <a href> tags. anders styled hotmail de linkjes naar zijn eigen format (klein en donkerblauw, en niet onderstreept).
- Voorzie de plaintext (in je multipart e-mail) versie van korte bondige tekst met een link naar een zo mogelijke gepersonaliseerde webversie.
- Valideer op HTML4.01. anders kom je niet door de spamfilters, validator.w3.org.
- Vermijdt cijfers en uitroeptekens in subject of afzender, anders kom je niet door de spamfilters.
- breedte 500 px, max 600px,
- mag 600 px zijn als je aan de rechterzijde geen main content plaatst, en als je weet dat je doelgroep
- -niet al te veel webmail bevat
- -technologisch vooruitloopt (brede beeldschermen)
- Alleen rollovers die pers